1. Generelle vilkår
Der tages generelt forbehold for force majeure situationer i alle leverancer/ordrer. Handel med NIVO Kontormøbler A/S sker i øvrigt i henhold til købelovens bestemmelser.
2. Aftaleforhold
Kun ordrer og aftaler med en skriftlig ordrebekræftelse er bindende og kun på de oplyste betingelser. Øvrige aftaler er først bindende, når de er skriftligt bekræftet af NIVO Kontormøbler A/S
I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber NIVO sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde et lignende produkt i NIVO’s udvalg.
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde have indset dette, er NIVO ikke forpligtet til at levere den pågældende vare til den forkerte pris.
3. Levering
Medmindre andet er skriftligt aftalt, leveres varer til leveringsadressens kantsten ved fast banet vej, uanset vejrlig.
Vi vælger frit transportmiddel og transportvej.
Fragtprisen der oplyses ved kasse, gælder indenfor brofast Danmark og indenfor almindelig kontortid 0800-1600 man -fre. Omkostning for evt. øvrige leveringssteder eller muligheder, kan oplyses ved forespørgsel.
Det er muligt at tilvælge indbæring til stueplan. Her gælder at varen sættes umiddelbart indenfor indgangsdøren – uhindret af trappetrin. Det er ikke muligt at tilvælge levering til mezzanin eller sal.
For montering tilvalgt ved kassen, gælder at varen leveres i samlet stand. Varen opstilles ikke ”klar til brug” på stedet, vægmonteres ikke, eller monteres på andre varer. Enkelte varer kan ikke transporteres i samlet stand, i disse tilfælde vil vi kontakte dig.
Særligt ved erhvervssalg:
Hvis der på din ordre er oplyst virksomhedsnavn, eller det fremgår af faktureringsadressen, anses kunden for at være en erhvervskunde.
For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:
- Ingen fortrydelsesret
- Ingen returret
- Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
Ved modtagelse af varer har modtageren ansvaret for at kontrollere forsendelsen / emballagen og kun underskrive – og derved acceptere modtagelsen – hvis denne er intakt og ubeskadiget.
I tilfælde af skade, SKAL dette påføres fragtbrevet ved modtagelsen. Der kan ikke tages forbehold for skader, fejl eller mangler ved modtagelsen.
Fotodokumentation SKAL fremsendes til os snarest muligt.
Ved modtagelse af varer har modtageren ansvaret for at kontrollere forsendelsen / emballagen og kun underskrive – og derved acceptere modtagelsen – hvis denne er intakt og ubeskadiget.
I tilfælde af skade, SKAL dette påføres fragtbrevet ved modtagelsen. Der kan ikke tages forbehold for skader, fejl eller mangler ved modtagelsen.
Fotodokumentation SKAL fremsendes til os snarest muligt.
4. Prissætning ved erhvervssalg
Vi forbeholder os ret til at afvise indkomne ordre, hvis indkøbspris og fragtudgifter overstiger salgsprisen. Yderligere begrundelse behøver ikke finde sted.
5. Betaling, kort, faktura & EAN
Vi modtager Dankort, VISA, MasterCard m.v Du bliver ikke pålagt nogle gebyrer ved din betaling.
Alle betalinger sker på en krypteret side, så dine betalingsoplysninger bliver behandlet fortroligt og sikkert.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Ved bankoverførsel er kunden ikke beskyttet af indsigelsesretten.
Erhvervs- og EAN-kunder har derudover mulighed for at modtage en faktura, såfremt der er opnået tilfredsstillende kreditværdighed.
6. Betaling og ejendomsforbehold ved erhvervssalg
Vi forbeholder os ejendomsretten til det solgte, indtil vi har modtaget fuld og endelig betaling for varerne / serviceydelserne.
Ved fakturasalg forfalder betaling – til betaling 5 dage efter fakturadato. I særlige tilfælde og ved skriftlig bekræftelse kan betalingstiden aftales nærmere.
Ved kortbetaling trækkes beløbet på kontoen, når varen afsendes.
Ved erhvervssalg forbeholder vi os ret til at kræve aconto indbetaling, inden ordren viderebehandles. Restbeløb betales 5 dage netto, eller efter nærmere aftale.
Ved manglende rettidig betaling tillægges fakturabeløbet rykkergebyr DKR 100,- + moms, samt rente 2,09% pr. måned.
7. Garanti
På vegne af vores leverandører ydes garanti, hvilket er 1 års garanti og yderligere 1 års reklamationsret, jf. købeloven. Erhvervssalg tilbydes med 1 års garanti og i enkelte tilfælde op til 5 år.
8. Fortrydelsesret
Som privat forbruger har du 14 dages fortrydelsesret.
Ved erhvervssalg er der er ingen fortrydelsesret på bekræftede ordrer.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen betyder, at du har 14 dage fra modtagelsen til at informere om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail på salg@nivo-kontormobler.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen (Nederst i handelsbetingelserne).
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, medmindre du samtidig giver besked skriftligt på salg@nivo-kontormobler.dk
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får evt. fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Du er velkommen til at aflevere varerne i original emballage på vores lager i Ishøj, dog kun med forudgående aftale.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Størstedelen af vores varer sendes med fragtbil. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 950 kr. inkl. moms pr. palle.
Småpakker under 10 kg. kan sendes som pakke med eks. GLS el. lign.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
- Køb foretaget som erhvervsdrivende
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få et mindre beløb tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage med et ekstra lag emballage, som beskyttelse omkring. Hvis den originale emballage mangler eller er væsentlig beskadiget, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, (inklusive eventuelle leveringsomkostninger), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Returvarer sendes til:
NIVO Kontormøbler A/S
Baldersbækvej 24
2635 Ishøj
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
9. Reklamationsret
Når du handler hos os som privatkunde, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Reklamationsvarer sendes til:
NIVO Kontormøbler A/S
Baldersbækvej 24
2635 Ishøj
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
10. Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos NIVO Kontormøbler A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige hos DC Kontomøbler A/S er Indehaver Jan Madsen
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Kontakt os venligst herom på salg@nivo-kontormobler.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte salg@nivo-kontormobler.dk
Løser dette ikke sagen, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16. marts 2019
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
NIVO Kontormøbler A/S
Baldersbækvej 24
2635 Ishøj
Att.: Jan Madsen
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Ordre / fakturanr:
Bestilt:
Modtaget:
Mit navn:
Min adresse:
Min Underskrift:
Dato: